شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 28, 2024
مهدویت

پژوهشگر عرصه مهدویت با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان گفت: اکنون که ظلم و ستم فراگیر شده و اسراییل جنایتکار مردم فلسطین و لبنان را به خاک و خون کشانده، وقت بیداری جهان برای یاری امام عصر(عج) در مسیر مبارزه با ظلم و برقراری عدالت فرا رسیده است.

زهرا ارجمند، مبلغ حوزوی و پژوهشگر عرصه مهدویت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه بیان کرد: مهمترین مؤلفه برای پیوند زدن آحاد مختلف جامعه با مسئله مهدویت و نزدیک کردن آنان به امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فی‌فرجه‌الشریف توجه دادن آنان به ضرورت وجود حضرت است، یعنی مردم باید درک کنند که نیازمند وجود رهبری آگاه و دلسوز هستند تا با مدیریت او بر جامعه و راهبری او، از گناه و غفلت فاصله گیرند، نیازهای آنان برآورده شود و بهترین‌ها برایشان رقم بخورد.

* تبلیغ مهدویت با متوجه ساختن مردم به نیازهای فطری‌شان راحت است

وی اضافه کرد: با توجه به سلطه فرهنگی غرب در سراسر دنیا، برای اینکه بتوان تبلیغ مسئله مهدویت را توسعه داد و افکار مردم را به این مهم جذب کرد باید توجه‌ها را به سوی نیازهای فطری هر انسان معطوف ساخت. هر انسانی به عدالت‌جویی و داشتن رابطه خوب با دیگران علاقمند است؛ اگر افراد بدانند انسانی که از طرف خدا یاری می‌شود خواهد آمد و عدالت را در سراسر عالم فراگیر خواهد کرد به او عشق می‌ورزند و از راه او تبعیت می‌کنند.

ارجمند ادامه داد: با تمرکز بر نیاز فطری انسان از جمله عدالت‌جویی و داشتن رهبری شایسته می‌توان به راحتی برای جهانیان روشنگری کرد و آنان را متوجه مهدی موعود عجل‌الله‌تعالی‌فی‌فرجه‌الشریف ساخت. مردم اگر پی ببرند که تنها راه نجات از ظلم و ستم، ظهور حضرت است به او خواهند پیوست و پیروی خواهند کرد.

وی تصریح کرد: برای توسعه تبلیغ مهدویت باید به زبان‌های گوناگون امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فی‌فرجه‌الشریف را به مردم جهان معرفی کرد و باید گفت که او فرزند امام حسین علیه‌السلام است، در این مرحله است نقش اربعین حسینی جلوه‌گر می‌شود.

پژوهشگر عرصه مهدویت یکی از راه‌های قوی برای معرفی امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فی‌فرجه‌الشریف را معرفی ایشان به واسطه معرفی جد بزرگوارشان امام حسین علیه‌السلام دانست و گفت: می‌توان اینگونه برای جهانیان شرح داد که امام عصر فرزند امام حسین علیه‌السلام است که خود و فرزندانش در کربلا برای رهایی جامعه از ظلم و ستم فدا شدند و به مردم درس آزادگی دادند؛ نهمین فرزند حسین علیه‌السلام اکنون در پس پرده غیبت است و شرط حضورش آمادگی جهانی برای همراهی او است پس باید همگی خود را برای حضور او آماده سازند.

وی افزود: امام به انتظار نشسته است ولی خداوند به اجازه خروج نمی‌دهد تا روزی که مردم جهان آماده یاری شوند. اکنون که ظلم و ستم فراگیر شده، کودکان فلسطینی غرق در خون هستند و اسرائیل جنایتکار مردم فلسطین و لبنان را به خاک و خون کشانده وقت بیداری جهان برای یاری امام عصر عجل‌الله‌تعالی‌فی‌فرجه‌الشریف در مسیر مبارزه با ظلم و برقراری عدالت فرا رسیده است؛ همه مردم باید با همدلی و همکاری بپا خیزند و باور داشته باشند که تنها راه نجاتشان پیروی از امام معصوم است.

* زمینه ساز ظهور باشیم

ارجمند ادامه داد: برای جذب همگانی افکار مردم جهان به مسئله مهدویت، معطوف ساختن توجه آنان به رهایی از ظلم و ستم، رسیدن به سایه‌سار سپید عدالت و سایر نیازهای فطری آنان مؤثر است؛ اکنون در جهان غرب ناامیدی و خودکشی بسیار بالا گرفته است، چون کسی جوابگوی نیازهای فطری آنان نیست و با وجود اینکه همه شبانه‌روز کار می‌کنند و رفاه نسبی در سطح جوامعشان وجود دارد ولی آرامش و دلخوشی ندارند. عمده دلیل فقدان آرامش در جوامع غربی کم‌رنگ بودن معنویت و خالی بودن جای امام و رهبری الهی است، آنان کسی را ندارند که به او واقعا عشق بورزند و او هم آنان را دوست داشته باشد بلکه تنها به عشق‌های کاذب چنگ می‌زنند و پس از چند صباحی با مشاهده رنگ فریب آن عشق، دلزده، غمگین و ناامیدتر می‌شوند. تنها راه نجات، ظهور منجی عالم و برقراری حکومت سراسر عدل مهدوی است؛ اگر بتوان امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فی‌فرجه‌الشریف را به خوبی به مردم جهان شناساند، بی‌شک مردمان غرب که تشنه‌ عدالت و توحید هستند جزو نخستین انسان‌هایی خواهند بود که به امام می‌پیوندند.

وی تصریح کرد: با توجه به طولانی شدن مدت زمان غیبت امام عصر عجل‌الله‌تعالی‌فی‌فرجه‌الشریف باید اکنون با کیفت و سرعتی بیش از پیش زمینه را برای استقرار هر چه زودتر حکومت عدل مهدوی آماده ساخت و برای یاری رساندن به آن حضرت تلاش کرد. حضور امام را باید در حال دید یعنی خود را در محضر ایشان حس کرد، نه اینکه او را غایب و دور دید چرا که او نزدیک است و این ما هستیم که باید حاضر باشیم و نزد ایشان حاضری بزنیم؛ اگر امام معصوم حتی برای یک لحظه در این عالم نباشد، همه جا نابود خواهد شد.

* همه نعمت‌ها در سایه وجود امام عصر(عج) به مردم می‌رسد

پژوهشگر عرصه مهدویت اذعان کرد: امام عصر عجل‌الله‌تعالی‌فی‌فرجه‌الشریف واسطه فیض الهی است و همه نعمت‌ها در سایه وجود ایشان به مردم می‌رسد، بر همین اساس ایشان لحظه به لحظه دارد برای ما خیر می‌فرستد، برای تک تک ما سبب نعمت می‌شود، ما را مراقبت می‌کند و در نیمه‌های شب دعایمان می‌کند؛ اگر فرد کار خوبی انجام دهد دعای خیر امام(عج) شامل حالش می‌شود و اگر خطایی کند مولا در پیشگاه خداوند برای او استغفار می‌کند. امام به فکر همه است ولی بقیه با ناامیدی از او دور می‌شوند.

وی یادآور شد: انسان باید هوشیار باشد که دروازه‌های رحمت الهی وقتی به رویش گشوده می‌شود که تمام وجود خود را برای خدمت به امام معصوم علیه‌السلام قرار دهد و با تجدید عهد روزانه، دل مولایش را شاد کند و اسم خود را جزو یارانش به ثبت برساند.

ارجمند با بیان اینکه امام عصر عجل‌الله‌تعالی‌فی‌فرجه‌الشریف همواره در کنار مردم است افزود: اگر مردم نیز امام را دریابند و این همراهی دو طرفه شود، آنگاه با شادی و امیدواری بیشتری قدم بر خواهند داشت. به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله‌خامنه‌ای هر چه نزدیکی بیشتری به قله حاصل شود باید با امیدواری، تلاش و قدرت بیشتری گام برداشت تا به موفقیت دست یافت و فرصت غلبه دشمن را سلب کرد.

وی با اشاره به بیان خداوند متعال در سوره مبارک نصر « إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ * وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا * فَسَبِّـحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ ۚ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا » گفت: با یاری خداوند نصرت حق فرا خواهد رسید و همانگونه که در قرآن وعده داده شده است با فرا رسیدن یاری خدا فتح و پیروزی نیز حاصل می‌شود و مردم گروه گروه به سوی دین خدا می‌آیند؛ امید است که در آن هنگام با تسبیح و حمد الهی و استغفار از گناهان بتوان در راستای یاری راه خداوند کوشید و جزو یاران خوب امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فی‌فرجه‌الشریف قرار گرفت.

انتهای پیام/۶۳/۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha